• کدخبر: 55846
  • تاریخ انتشار خبر: ۵:۱۴ ب.ظ - سه شنبه ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
  • چاپ خبــر
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار:

وجود مشکلات آزادسازی در احداث کمربندی سعیدآباد-گوگد/ کل جاده های مواصلاتی گلپایگان و خوانسار دوبانده می شود

نماینده گلپایگان و خوانسار با اشاره به اینکه کمربندی محور موته نیز در ردیف اعتبارات پروژه خمین به دامنه دیده شده است افزود: در مجموع به دنبال این هستیم که کل جاده های مواصلاتی گلپایگان و خوانسار را دو بانده کنیم.

به گزارش دیارعالمان، علی بختیاری در نشست خبری خود که امروز صبح برگزار شد با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: آزادسازی قسمتی از ملازجان و بخشی از درب امامزاده باید که مستلزم همکاری شهرستانی است باید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمربندی محور موته نیز در ردیف اعتبارات پروژه خمین به دامنه دیده شده است افزود: در مجموع به دنبال این هستیم که کل جاده های مواصلاتی گلپایگان و خوانسار را دو بانده کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با اشاره به اینکه سد کوچری از بدو اجرا مشکلاتی را برای شهرستان به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: این سد از ابتدا شبکه آبیاری و زه کشی گلپایگان را تخریب کرده است.

وی افزود: یکی از مسائل اصلی ما  رهاسازی آب در رودخانه به طوری که در اکثر فصول از این آب منتفع باشیم بوده است و امکان فنی آنکه زیر ۶ متر مکعب در ثانیه رهاسازی آب داشته باشیم، نداشتیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقداری از مشکلات سد حل شده است عنوان کرد: نهر هارون که از انهار قدیمی بوده و شبکه آبیاری و زه کشی را با یک کار فنی دقیق طراحی شده در سالهای گذشته انجام می داد متاسفانه از بین رفته است.

بختیاری با اشاره به اینکه شبکه آبیاری قدیم با اجرای طرح کوچری از بین رفته است، ادامه داد: حل بخشی از این امور به عهده مسئول طرح و بخشی دیگر از شبکه آبیاری مربوط به وزارت نیرو هست که باید مرتفع شود.

وی با بیان اینکه طرح جدیدی که اجرا شده راندمان مناسب به لحاظ آبیاری را ندارد، یاداور شد: جلسه ای را در معاونت امور آب و خاک داشتیم که برای تبدیل کردن کل شبکه کشاورزی به لوله قول ۵ میلیارد را گرفتیم تا بتوانیم با بالا بردن راندمانم آبیاری آب سد را به همه دشت کشاورزی گلپایگان برسانیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در زمینه پروژه راه آهن گلپایگان گفت: به دلیل مشکلات زیست محیطی موجود در موته،مسیر خط ریلی عوض شد و مسیر جدید خمین-گلپایگان-میمه-اصفهان تغییر و مسیر خمین-گلپایگان-خوانسار-دامنه-ازنا-الیگودرز-اصفهان جایگزین شد.

بختیاری با اشاره به اینکه یک درصد از درامد نفتی به بخش ریلی اختصاص یافته و این پروژه با وجود قرار گرفتن در جدول ۱۲۰ تاکنون ۹ میلیارد بودجه به خود اختصاص داده است، مطرح کرد: مناقصه این پروژه برگزار شده و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است.

وی در رابطه با تبدیل سیم به کابل خودنگهدار در شبکه برقرسانی گفت: برای این پروژه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و بیش از ۵۰ درصد شبکه سیمی تاکنون به کابل تبدیل شده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر همکاری بین شهرداری و اداره برق صورت گیرد: خیابان امام خمینی که خیابان اصلی شهر است را به شبکه زیرزمینی مجهز می کنیم.

درج دیدگاه

بایگانی

آذر ۱۳۹۷
ش ی د س چ پ ج
« مرداد    
 12
۳۴۵۶۷۸۹
۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶
۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳
۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰