• کدخبر: 57346
  • تاریخ انتشار خبر: ۶:۳۵ ب.ظ - سه شنبه ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
  • چاپ خبــر
کارشناس تربیت بدنی و عضو شورای شهر گلپایگان:

ورزش باعث می شود سالمندی دیرتر اتفاق بیفتند

خوشنویسان عضو شورای شهر و کارشناس تربیت بدنی گفت: حداقل ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی در روز و یا سه ساعت در هفته می تواند زمان مناسب ورزش در سالمندی باشد.

به گزارش دیار عالمان؛ عضو کمیته ورزشی شهرستان گلپایگان گفت: ورزش باعث می شود سالمندی دیرتر اتفاق بیفتد.

طاهره خوشنویسان در گفت و گو با خبرنگار دیار عالمان اظهار کرد: ورزش در فضای باز باعث نشاط روحی و سلامت بدن می شود.

عضو شورای شهر گلپایگان با بیان اینکه کسانی که فعالیت بیشتری دارند سالمندی در آنان دیرتر اتفاق می افتد تصریح کرد: جوانان نیز با ورزش بیشتر یه خصوص در فضای باز بسیاری از مشکلات روحی و جسمی خود را می توانند حل کنند.

وی ورزش های متناسب با سالمندی را ورزش های سبک همچون ورزش های هوازی، پیاده روی نام برد و تاکید کرد: به هیچ عنوان ورزش های سنگین برای افراد سالمند توصیه نمی شود.

عضو کمیته ورزشی شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: سالمندان به دلیل مشکلاتی چون پوکی استخوان، کمر درد، پادرد و … در برنامه ورزشی خود  زیر نظر متخصصین ورزشی توصیه می شود، فعالیت کنند.

خوشنویسان یاداور شد: انجام ورزش های هوازی در این سنین به تقویت دستگاه تنفس و عملکرد قلب و عروق کمک می کند.چ

عضو شورای شهر با اشاره به تاثیر آب درمانی در دردهای مفصلی ناشی از سالمندی عنوان کرد: قدم زدن و حرکت در آب نیز برای این سنین توصیه می شود.

وی در پایان گفت: حداقل ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی در روز و یا سه ساعت در هفته می تواند زمان مناسب ورزش در سالمندی باشد.

انتهای پیام/ دیار عالمان

 

درج دیدگاه

بایگانی

مهر ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« شهریور    
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰