استانداردهای دوگانه غرب در رابطه با مسائل جهان و خلق های آزادیخواه

[ad_1]

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: غرب برای مسائلی که در حوزه خود پیش می آید با آنچه ملت های آزادی خواه برای آن تلاش می کنند، تعاریف و معیارهای دوگانه ای در نظر می گیرد.

حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با ایسنا، درباره رویکرد دوگانه غرب به تحولات جهانی و منطقه ای اظهار کرد: غرب به رهبری آمریکا استانداردهای دوگانه را در دنیا تعریف کرده و ابزارهایی را به نام دموکراتیک ساخته است و هر کجا که باشد از ابزارهایی استفاده می کند. تسلط به نفع اوست و اگر به ضرر او باشد رویکرد دیگری دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در مقوله تروریسم، تا آنجا که به منافع آمریکا مربوط می شود، اقدامات صهیونیست ها، آل سعود یا متحدان آنها تروریسم تلقی نمی شود، بلکه زمانی که جنبش های آزادی خواهانه و ملت های آزاد مطالبه حق کنند. آنها از مفهوم تروریسم دفاع می کنند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین تصریح کرد: معیارهای دوگانه در خاستگاه و تعریف مفاهیمی مانند آزادی و حقوق بشر و عملکرد آمریکا در جهان در رابطه با اقداماتی که در عراق، سوریه، یمن و … انجام می دهند، تعریف متفاوتی دارد. . “بودن. این روش ها متکبرانه است.

کنعان مقدم خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان های بین المللی نیز به دلیل حق وتویی که وجود دارد، تابع قدرت های بزرگ هستند و در واقع قانون جنگل در نهادهای بین المللی حاکم است و هرکس تسلط اقتصادی و قدرت بیشتری داشته باشد، حاکمیت دارد. ” این برای مردم مظلوم دنیا قابل قبول نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی کشورها به دلیل نگرانی از تامین مالی آمریکا و اسرائیل مجبور به صحبت نیستند و همیشه نگران هستند که با بحران مالی مواجه شوند.

خواندن
جنگی برافروخته از سکوها و معضل تاریخی کشتی با برادران و پدران!- اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: در مورد اوکراین این اتفاقات عالی بود. قدرت های جهانی جمع شدند، روسیه را تحریم کردند، بیانیه ها و قطعنامه هایی علیه روسیه صادر کردند، اما روسیه آنها را وتو کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با سه بحران جدی مواجه است. اول اینکه بی تابعیتی و اختلافاتی که در دولت بنت وجود دارد و عدم انسجام آنها منجر به رقابت سیاسی و درگیری های سیاسی می شود. آنها همچنین شاهد مهاجرت معکوس بوده اند و مبارزات مقاومتی رژیم صهیونیستی را به اقدامات جنایتکارانه دیگری برای عبور از این بحران ها سوق داده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
منبع

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *